wywiad w drodze – Ewa Kamila

1.Trzy kraje bez ktorych nie wyobrazasz sobie podrozowania.

Tajwan, Indonezja, Polska.
Tajwan jest nieodkryta i malo znana azjatycka perla – uwielbiam go i pokochalam na zawsze. Jest niezwykle roznorodny i zmienny – kazdy znajdzie tu cos dla siebie. Piekna przyroda – wysokie gory, wawozy, rwiste potoki i zbocza pokryte jungla, gorace zrodla i co najwazniejsze – jest ocean, dookola 😉 Tu odkrylam swoja najwieksza pasje zyciowa – surfing! Sa tez nowoczesne miasta, pyszne jedzenie – w sumie egzotyczna mieszanka chaotycznej azji i chinskiego stoicyzmu. To jedno z moich miejsc na ziemi.

2. Co jest dla Ciebie najwazniejsze w podrozowaniu?

Autobus. Uwielbiam sie przemieszczac w spokoju ducha, po tym jak czlowiek sie umorduje i wykonczy, najpierw szukajac dworca, potem kasy biletowej potem wlasciwego autobusu, potem walka o siedzenie, w miedzy czasie wycisnie z siebie cala inteligencje zeby mowa ciala dogadac sie z tlumem dziwnych ludzi. I wtedy juz po calym tym cyrku, siadam sobie w autobusie i moge odetchnac – jestem w zawieszeniu – obecna, usprawiedliwiona – mam cel, dokads jade, udalo mi sie zwalczyc wszystko po drodze i dopiac swego – jade ! Moge sie zrelaksowac, przez najblizsze pare godzin nie trzeba podejmowac decyzji, szukac, zmagac sie z nieznanym – mozna w spokoju patrzec na swiat przez szybe – samemu bedac nietykalnym, mozna obserwowac wsie, miasta, ludzi – byc jak w bąblu – patrzec i rozmyslac, ale bezposrednio caly ten swiat mnie nie dotyka.

3. Jak dlugo sie przygotowywales przed wyprawa?

Moze miesiac, najwazniejsze sa szczepienia i zalatwianie wizy do pierwszeo kraju a reszta to drobiazgi.

4. Co Cie wkurwia?

Masy ludzi. Chinczycy. A w szczegolnosci masy Chinczykow. Ich zycie grupowe mnie przerasta. Ludzie w duzych dawakach mecza mnie okrutnie.

5. Za czym tesknisz najbardziej?

Za niczym. Nie tesknie w ogole. Nie mam wrazenia jakbym cos opuszczala/tracila/cos mnie omijajlo. Wszystko ma swoj czas i miejsce – moja rodzina, przyjaciele sa w moim sercu i na skypie – mam z nimi kontakt. Zyje dniem dzisiejszym i nie mysle o tym czego nie mam a o tym co mam, tu i teraz 🙂 P.S.Oczywiscie za Mama i Sista troche tesknie 😉

Wiecej na jej blogu

Skomentuj

